مباهله شناسی

مباهله و ابعاد تاریخی آن

مباهله شناسی

مباهله و ابعاد تاریخی آن

راه اندازی کانال وبلاگ مباهله شناسی در سایت آپارات

مباهله شناسی mobaheleshenasi.blogsky.com

با سلام و عرض ادب خدمت شما بازدیدکنندگان گرامی

کانال وبلاگ مباهله شناسی در سایت آپارات جهت قرار دادن ویدیو های وبلاگ و با هدف حضور در شبکه های اجتماعی و تاثیر گذاری بیشتر جهت برداشتن قدمی هرچند کوچک در نشر و تبیین واقعه ی مباهله  راه اندازی شد.

آدرس کانال وبلاگ مباهله شناسی در سایت آپارات

آیا در عصر معاصر، مباهله، قابل انجام است؟

مباهله شناسی mobaheleshenasi.blogsky.com
 آیا در عصر معاصر، مباهله، قابل انجام است؟ماجرای مباهله، نشان مى دهد که دین اسلام، در برخورد با قدرت هاى مخالف خود، در گام نخست، تلاش مى کرد با بهره گیرى از گفتگو و مناظره و استفاده از دلیل و برهان، آنها را به حق دعوت نماید و در گام دوم، اگر معتقد به خدا بودند، آنها را به مباهله و داورى خداوند متعال مى خواند، و اگر مباهله را هم نمى پذیرفتند، در صورتى که شرایط اسلام را قبول مى کردند، پیمان نامه سیاسى امضا مى کرد. بنابراین، استفاده اسلام از قدرت در میدان نبرد، تنها براى شکستن سدهاى آگاهى و آزادى اندیشه بود. 
ادامه مطلب ...

بیانات اخیر مقام معظم رهبری درباره واقعه مباهله

مباهله شناسی mobaheleshenasi.blogsky.com

مقام معظم رهبری دیروز در دیدار فرماندهان و کارکنان نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و خانواده‌های آنان اشاره ای به واقعه مباهله کردند و فرمودند:

همان‌طور که در مباهله همه‌ی ایمان در مقابل کفر قرار گرفت، امروز، همه‌ی ایمان در نظام جمهوری اسلامی در مقابل کفر قرار گرفته است؛ و همان‌طور که معنویّت و صفا و اقتدار معنوی پیغمبر اکرم و خانواده‌اش توانست دشمن را از میدان خارج کند، به فضل الهی و به حول‌وقوّه‌ی الهی ملّت ایران با اقتدار خود و با معنویّت خود دشمن را از میدان خارج خواهد کرد.

منبع:پایگاه اطلاع رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله خامنه ای